בחנו את עצמכם – האם סדר היום שלכם מגוון, עשיר ומשמעותי?
מצורפות כאן מספר שאלות שבעזרתן תוכלו לבחון היכן אתם עומדים ביחס לאותם מפתחות שהוצגו בהרצאה:
(כל השאלות מכוונות הן לנשים והן לגברים, ללא קשר לגוף בו הן כתובות)
סדר יום
1. בכמה ימים בשבוע את קמה בבוקר ויודעת באילו פעילויות תשתתפי בהמשך היום?
פעילות פיזית
2. באיזו תדירות אתה עוסק בפעילות גופנית מאומצת, כגון ספורט, עבודות בית קשות או עבודה הכרוכה במאמץ פיזי?
3. באיזו תדירות את עוסקת בפעילויות גופניות הדורשות רמת מאמץ מתונה, כגון גינון, רחיצת מכונית או הליכה?
פעילות קוגניטיבית
4. כמה זמן ביום אתה מקדיש לפעולות כמו קריאה, כתיבה, חיפוש מידע?
5. כמה זמן ביום את מקדישה לפעילות יצירתית או לתחביבים שמצריכים ריכוז והפעלה של מיומנות, למשל: ציור, פיסול, נגינה, תפירה, נגרות וכיוצא-בזה?
6. באיזו תדירות אתה עוסק בפעילויות בהן אתה לומד משהו חדש, כגון: האזנה להרצאות, למידת שפה או למידת מיומנות חדשה?
פעילות חברתית
7. בזמנך הפנוי, באיזו תדירות את מקיימת מפגשים חברתיים עם אנשים שאינם בני משפחתך? (השתתפות במפגש חברתי, חוג, תפילה בבית כנסת/מסגד, משחק קבוצתי, טיול מאורגן, ישיבה בבית קפה, "פרלמנט", תיאטרון, קולנוע וכדומה)
8. באיזו תדירות אתה נפגש פנים-אל-פנים עם קרובי משפחה או עם חברים?
משמעות בפעילות
9. הפעילויות שאני עושה מביאות לידי ביטוי את היכולות ואת הכישרונות שלי
10. הפעילויות שאני עושה נותנות לי תחושת סיפוק
לסיום, בדקו
האם התשובות שלכם לשאלות התדירות היו תשובות של תדירות גבוהה?
אם כן, מצוין. אם לא, השתדלו לשפר ולהעלות את התדירות של הפעילויות המתוארות כאן.
האם התשובות שלכם לתשובות המשמעות הן תשובות חיובית?
אם כן, בורכתם ביכולת ליצור לעצמכם סיפוק ומשמעות. אם לא, אתם מוזמנים להעשיר את יומכם בפעילויות שממלאות אתכם בתחושת ערך, משמעות וסיפוק.
אנו מזמינים אתכם לשמוע את הרצאתו הנהדרת ופוקחת העיניים של אייל בר איתן – "מפתחות לאיכות חיים בשגרה ובחירום".
כתבה: איילה שקד, מפתחת ידע ולמידה, ג'וינט-אשל
פרסם תגובה