הטרוריסטית דלאל מוגרבי זוכה לשבחים עילאיים (כולל בתי ספר הנקראים על שמה) כדוגמא ל”לוחמת ג’יהאד”, על השתתפותה במתקפת הטרור ב-1978 על אוטובוס אזרחי בכביש החוף, שגרמה לרצח 38 ישראלים, כולל 13 ילדים (מדעי החברה, כיתה ט’, עמ’ 20, 2021-22).
ההקשר המדיני של מערכת החינוך הפלסטינית
*מערכת החינוך הפלסטינית (נא ראה תיעוד בהמשך המאמר) הוקמה על ידי מחמוד עבאס ב-1993, כאשר היה סגנו של ערפאת. הוא מפקח עליה עד היום.
*מערכת החינוך הפלסטינית היא הבבואה האמינה ביותר של ההתנהלות פורעת-החוק, האלימה, המפירה בשיטתיות את הסכמי אוסלו, והמנוגדת ב-180 מעלות למלל הדיפלומטי המתון של הרשות הפלסטינית.
*מערכת החינוך הפלסטינית מתמקדת בהקמת ריבונות פלסטינית בכל השטח מנהר הירדן עד לים התיכון, תוך דגש על שטחה של ישראל לפני 1967.
*המסרים המרכזיים של מערכת החינוך הפלסטינית עקביים עם עקרונות אמנת הפתח’ (שמנהיגו הוא מחמוד עבאס) מ-1959 ואמנת אש”פ (שמנהיגו הוא מחמוד עבאס) מ-1964 – 8 שנים ו-3 שנים לפני 1967.
*המסרים המרכזיים של מערכת החינוך הפלסטינית עקביים עם עקרונות האסלאם השוללים ריבונות “כופרים” במזרח התיכון (“בית האסלאם”), וקוראים לשעבד את “הכופרים” לעקרונות האסלאם בדרכי שלום או מלחמה.
*מערכת החינוך הפלסטינית היא הבבואה הנאמנה ביותר של תפישת העולם של הנהגת הרש”פ, בכלל, וגישתה למדינה היהודית, בפרט.
*מערכת החינוך הפלסטינית – יחד עם הטפות המסגדים, עצרות העם ואנדרטאות ומתקנים ציבוריים ברשות הפלסטינית – מעצבת את תפישת העולם של הנוער הפלסטיני, במיוחד, והציבור הפלסטיני, בכלל (כולל חלק לא מבוטל של ערביי ישראל).
*מערכת החינוך הפלסטינית מהווה, מ-1993, קו-יצור יעיל ביותר של טרוריסטים פלסטינים.
*הטרור הפלסטיני – נגד המדינה היהודית ונגד יעדים פלסטינים וערביים – הנמשך בשיטתיות במאה השנים האחרונות, וביתר שאת מאז הסכמי אוסלו ו”ההיתנתקות”, מהווה עדות ליעילותה של מערכת החינוך הפלסטינית כחממה של חינוך לשנאה וטרור-מתאבדים/ות, שנועדו להחדיר מורך לב ל”אויב הציוני”.
תיעוד מסרים מובילים של מערכת החינוך הפלסטינית, 2021-22
תיעוד המסרים להלן התבצע על ידי מזרחנים המתמחים בחקר מערכות החינוך במדינות האסלאם (כגון איראן, סעודיה, מצרים, ירדן, קטאר ואיחוד האמירויות) במסגרת המכון הירושלמי הבלתי-מזוהה פוליטית:
The Institute for Monitoring Peace and Cultural Tolerance in School Education
*ספרי הלימוד של 2021-22 מבטאים הקצנה של החינוך לשנאת יהודים והמדינה היהודית, בהשוואה לשנים קודמות שהיו גדושות שנאה.
*היהודי מתואר כנכלולי, בוגדני ואלים.
*ספרי הלימוד מתמקדים ב”כיבושי 1948″: יפו, חיפה, עכו, לוד, רמלה, הגליל, הנגב וירושלים המערבית.
*ישראל אינה מופיעה במפות ספרי הלימוד, המציגות את פלסטין מהירדן ועד הים התיכון.
*ישראל מוצגת כישות שטנית שלידתה בפשע, אידיאולוגיה גזענית ומזימה קולוניאליסטית המבוססים על הנחות מוטעות.
*נשים מקדמות את חתירתן לשוויון חברתי באמצעות הקרבה והתאבדות.
*עידוד לאלימות וטרור-מתאבדים הם מרכיבים עקריים ב”מלחמת הקודש” נגד ישראל ולמען פלסטין, ובמיוחד למען מסגד אל-אקצא.
*טרור-מתאבדים/ות תוך כדי הרג “כופרים” מזכה את המתאבדים/ות בתמורה אלוהית.
השורה התחתונה
*מו”מ מדיני לדו-קיום בשלום מחד, ומערכת החינוך הפלסטינית מאידך, הם דבר-והיפוכו.
*אי-התניית מו”מ מדיני עם הרש”פ בעקירה מוקדמת של מערכת החינוך הפלסטינית, מבטיחה את אי-קידום דו-קיום בשלום ואת עידוד הטרור.
*קיום מו”מ מדיני עם הרש”פ ללא עקירה מוקדמת של מערכת החינוך הפלסטיני, דומה לקיום מו”מ שמנהלת מדינה עם ברוני-סמים על הפסקת הפצת סמים, תוך כדי הסכמה לחדירה נמשכת של ברוני הסמים למערכות הפוליטיות והחינוכיות של המדינה.
פרסם תגובה