איך לעבור בשלום את המפגשים הרפואיים ולהישאר שפויים…

14-03-2023 | אילנה שומכר

תשמעו סיפור וכמה תובנות בצדו.

כולנו כבר בגיל הזה, שמדי פעם צריכים להגיע למכון או מרפאה לבדיקה שלנו, או של קרוב משפחה. מקבלים הפניה לניטור והרופא מוציא גם באופן אוטומטי טופס 17 לסניף הקרוב, מזמינים תור או יותר נכון מנסים להזמין. המוקדנית החביבה מודיעה שבסניף  אליו קיבלתם את ההפניה יש תור לעוד שלושה חודשים, אבל בסניף אחר, רחוק יותר, יש תור בעוד שבועיים. כמובן שמיד מסכימים ומבררים, האם צריך לשנות את הטופס כך שיופנה לסניף האחר, והמוקדנית מיד אומרת, מה פתאום לשנות?! הרי מדובר ברשת,  תגיעו לסניף החדש ולא תהיה שום בעיה.

כמה ימים לפני התור, אתם כמובן מתקשרים לוודא, שאכן יש תור ואין בעיה עם טופס 17 (הווידוי הזה גם הוא מניסיון, כבר קרה שהגעתם למרפאה, ולמרות שקיבלתם תזכורות על התור לטלפון הסלולרי, כשהגעתם, התברר שברשימה שקיימת במחשב המרפאה באורח פלא אתם לא רשומים…), הכל בסדר עונים לכם, אתם רשומים, אין בעיה עם טופס 17 שרשום על סניף אחר.

מכיוון שהתור נקבע לשעה קצת “חשודה”, יום שישי, 12:50, ביום שישי בבוקר, מתקשרים שוב, מוודאים קיום התור וטופס 17 לסניף אחר. “הכל בסדר, תגיעו בשעה שנקבעה”.

מה לדעתכם קורה כשמגיעים למכון? כמובן, ההתחייבות אינה תקפה, הייתם צריכים לשנות את הטופס לסניף המתאים. מסבירים לפקידת הקבלה שבאופן לא מפתיע הרבה פחות נחמדה, לא מעניין אותה כלום, תקבעו תור חדש. כן, ביום שישי בשעה 12:50 אי אפשר לדאוג להתחייבות חדשה, קופת החולים כבר סגורה.

אחרי שטרטרתם קרוב משפחה בן 85 שמתנייד בקושי רב, ונסעתם שעה זה כנראה הדבר האחרון שתרצו לעשות. מנסים לפתור את הבעיה, אולי אפשר להשאיר פיקדון? זה פתרון מקובל במרבית המרפאות, משאירים כרטיס אשראי לפיקדון, וכאשר שולחים להם התחייבות תקינה, הפיקדון מבוטל מיידית. פקידת הקבלה מלאת פליאה על הפתרון היצירתי, כנראה הרסתם את התוכניות שלה לצאת חמש דקות לפני הזמן מהמכון ומודיעה בכעס “כרטיס אשראי אי אפשר, רק מזומן” ומיד שולחת אתכם להוציא כסף בסניף הדואר שנמצא ליד, שגם הוא אגב כבר סגור. למזלכם, יש לכם כסף מזומן, אתם משאירים לה כסף מזומן עם הרבה תהיות האים בכלל תצליחו לקבל את הכסף חזרה.

עד שמחכים בתור, אתם מנסים את מזלכם ומחייגים שוב למוקד הזמנת התורים.

“מה פתאום הבאת התחייבות לסניף אחר?!, זה לחלוטין לא מקובל!, חייבים טופס 17 לסניף אליו הגעת.” עונה הפעם המוקדנית. למה נאמר לכם מספר פעמים משהו אחר? “המוקדנית שענתה לכם היא עובדת חדשה שלא מכירה את הכללים”, בקיצור, בעיה שלכם, אכלתם אותה.

האים לא מגיע לכם לקבל תשובות אמינות ומדוע לפני כן נאמר לכם שאין שום בעיה? כנראה ליושב במרומים הפתרונים.

אגב את מכשיר הניטור חייבים להחזיר ביום א’ בבוקר, אין סיכוי שתעברו בסניף קופת החולים ותגיעו בזמן להחזיר את מכשיר הניטור (נסיעה של שעה זה בלי הפקקים ביום שישי בצהריים, ביום ראשון בבוקר הנסיעה תארך לפחות שעה וחצי), מה שאומר, שתצטרכו להגיע פעמיים. פעם אחת להחזיר את מכשיר הניטור ושוב, כדי להביא להם את ההתחייבות המתאימה ולקבל את הכסף שלכם חזרה. קשה להימנע מהמחשבה שמישהו במכון ישמח מאד אם תשלחו את ההתחייבות בפקס או בדואר אלקטרוני ותוותרו על כספכם כדי לא לבלות שוב שעה וחצי בכבישים, לשלם שוב על חניה…

עד כאן סיפור די מרגיז, אגב, זה מאפיין רק את התנהלות אצלנו, זה קיים במרבית מדינות אירופה ובארה”ב, לכל מדינה השיגעונות שלה. אבל זה עדיין מרגיז ומכעיס, כי אתם נמצאים במצב הכי חלש שלכם והאנשים מולם אתם מתנהלים חסרי שום הבנה אמפתיה ואחריות מינימלית.

אז מה נוכל לעשות כדי למזער עד כמה שזה ניתן בעיות כאלו, עוגמת הנפש והטרטור המיותר?

ראשית, כן, אני בהחלט מבינה שזה נשמע לא טוב, אבל כרגיל, כשאומרים לכם שהכל בסדר, כנראה שלא כדאי לסמוך על כך.

למרות שמרבית המרפאות דואגות לשלוח תזכורות על התור ואפילו מבקשות שתאשרו את הגעתכם, תתקשרו ותוודאו גם כמה ימים לפני וגם באותו היום, אם זה אפשרי, כדי לוודא האים אכן יש לכם תור.

בנוסף, תתעקשו ותשלחו למכון/מרפאה את טופס ההתחייבות ותבקשו לקבל אישור בהודעה (SMS) או במייל על כך שהאישור תקין, מתאים ותקף.

במרפאות רבות, בייחוד, במרפאות ומכונים  של בתי חולים, ביחד עם התזכורת על התור, נשלח אליכם גם קישור דרכו ניתן לשלוח להם את ההתחייבות  מראש, מה שגם יחסוך לכם תור נוסף אצל פקידת הקבלה של המרפאה.

אגב, בנוסף להתחייבות אתם חייבים להגיע גם עם ההפניה של הרופא, בלי ההפניה לא תתקבלו.

אני חייבת לציין, שבמפגשים הרבים  שהיו לי בשלוש השנים האחרונות עם מרפאות ומכונים, קיבלתי ממוקדניות, פקידי ופקידות קבלה ואנשי צוות רפואי עזרה, נכונות לפתור בעיות וחמלה רבה. אבל לצערי, הפעם  זה לא היה המצב, קורה שאנחנו זקוקים לשירות בדחיפות ונתונים בידי פקידי קבלה ומוקדנים שלא מספקים לנו את המידע המדויק והאמין.

על תסמכו על כך שתזכו תמיד לסימפטיה ואמפטיה, קחו אחריות, ותוודאו שוב ושוב, האים התור שלכם רשום, האים יש לכם טופס 17 תקין ושלא שכחתם לקחת אתכם גם את ההפניה.

ובעיקר, תעשו הכל שלא תצטרכו בכלל להגיע למצב בו אתם זקוקים לשירות רפואי, תשתדלו לשמור על אורח חיים פעיל ובריא, פעילות גופנית, פעילות חברתית, תזונה מתאימה  וכל הדברים שאנחנו מדברים עליהם במפגשים שלנו בפרט ובכל הרצאות מ.ת.ג בכלל ותהיו בריאים!

 

ד”ר אילנה שומכר שרתה למעלה מ25 שנה  בחיל הרפואה. בעלת תואר ראשון ברוקחות, תואר שני  במנהל מערכות בריאות ותואר Ph. D  בביוכימיה. אילנה יועצת בפרויקט SPARK של אוניברסיטת תל אביב, פעילה בוועדות מומחים של מכון התקנים הישראלי ובוועדות של ארגון הרוקחות הישראלי (הועדה המקצועית והועדה המדעית). מרצה ויועצת במכלול נושאים הקשורים בשיפור הטיפול התרופתי, פיתוח תרופות וציוד רפואי, רגולציה והבטחת איכות בתעשיית הפארמה.

יש לכם שאלה בנושא המאמר? כתבו אותה בתגובה ואשמח לענות לכם.

לבלוג של אילנה שומכר לחצו כאן

שייך לקטגוריה: בריאות,
תוכן ששייך למאמר:

שתפו

פרסם תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


אין לפרסם תגובות הכוללות תוכן פרסומי או פוגעני אשר חורג מגבולות הטעם הטוב.

מאמרים מעניינים נוספים

הכירו את הפתרון לבעיית בדידות

בעידן המודרני, בעיית הבדידות של מבוגרים וקשישים הולכת ומחריפה. הקצב…

הבלוג של מערכת מ.ת.ג

למאמר המלא

מנת בוסטר של חיסון הקורונה? לא מומלץ לזלזל…

כבר הציעו לכם לקבל מנת חיסון נוספת לקורונה? כנראה שחלפה…

הבלוג של אילנה שומכר

למאמר המלא

מה כדאי לעשות על מנת להפחית את הסיכון לסרטן ערמונית?

יש מספר דברים שניתן וצריך לבצע על מנת להקטין את…

הבלוג של נוברטיס ישראל

למאמר המלא

גישות ודרכים לטיפול בסרטן הערמונית

בכתבה נוספת באתר mymed המבוסס על דבריו של פרופסור אליהו…

הבלוג של נוברטיס ישראל

למאמר המלא

מהי הערמונית ומה תפקידה?

בלוטת הערמונית היא איבר אשר מייצר ומפריש חומר אל צינור…

הבלוג של נוברטיס ישראל

למאמר המלא

עוגיות בריאות טבעוניות כיפיות (ללא גלוטן, ביצים וסוכר)

״נגמרו כל העוגיות הטעימות, עם ה״ שלופציקים״? הוא תהה ומבט…

הבלוג של מילכה דיין

למאמר המלא

הקשר בין בידוד חברתי ובדידות לשכיחות התקפי לב

בידוד חברתי ובדידות צפו ועלו כגורמי סיכון לתחלואה קרדיווסקולרית (מחלות…

הבלוג של אילנה שומכר

למאמר המלא

סובלים מסוכרת ורגל סוכרתית? הקפידו על בדיקות העיניים.

מחקר חדש בחן האם אכן קיימת תחלואה בו זמנית, הכוללת…

הבלוג של אילנה שומכר

למאמר המלא

גם טעים וגם בריא? והפעם, אבוקדו על הכוונת

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה בעיתון איגוד הלב האמריקאי (JAHA), מביא…

הבלוג של אילנה שומכר

למאמר המלא

האם אלצהיימר ושבץ קשורים לעששת?

מחקרים רבים שפורסמו בעשרים השנים האחרונות מצביעים על כך שהקפדה…

הבלוג של אילנה שומכר

למאמר המלא

מחזירים את השליטה על החיים עם מוצרי ספיגה ייעודיים

מיליוני בני אדם בכל העולם סובלים מבעיות בשלפוחית השתן, רבים…

הבלוג של דיפנד

למאמר המלא

טיפים להתמודדות עם בריחת שתן: דאגו פחות – חייכו יותר

  מי שחווה בריחת שתן, מתקשה לעיתים לבצע פעולות מסוימות…

הבלוג של דיפנד

למאמר המלא
עגלת קניות
0

אין מוצרים בסל הקניות.

למעלה
חזרה
נגישות